horsesforfun.blogg.se

En renodlad hästblogg!

Dagar som passerar, går, försvinner

Publicerad 2013-06-24 18:17:39 i Allmänt,

Oj, här var det dött IGEN. Dagarna som gått har varit stressiga. Nu börjar jag få ordning på allt och väskan börjar bli färdigpackad. Imorgon åker jag (och kompisen jag åker med såklart) till Stockholm för en hotellnatt där innan flyget går till Dublin på onsdag förmiddag.

Jag red mitt sista pass på Rafiiki på ett bra tag framöver i lördags. Vi hoppade lite. Han var rätt trött och seg. I vanliga fall drar han ordentligt mot hinder och klämmer in lite bocksprång men i lördags gick det lite lugnare till. Skönt tyckte den hopprädda. Haha! Har några (tyvärr suddiga) bilder att bjuda på senare.

Igår var jag utanför Kalmar och hälsade på min föredetta hyrhäst Puch. Han trivs som fisken i vattnet med sin nya ägare. Det är underbart att se dem ihop. Jag fick rida honom och han är en helt annan häst, piggare och gladare. Jag kunde åka därifrån glad och varm i hjärtat.

Nästa gång vi hörs är jag antingen på väg till, eller framme i Irland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela