horsesforfun.blogg.se

En renodlad hästblogg!

Det där med bommar alltså..

Publicerad 2013-06-21 09:31:12 i Allmänt,

Jag älskar Rafiiki. Vilken underbar liten kille! Igår hade jag bestämt mig för att rida cavaletti. Första gången tyckte jag att vi kom i bra tempo och så så när vi var framme släppte jag iväg honom och tänkte att han skulle ta sig över på egen hand eller hur jag ska uttrycka mig. Jo tjena, egen hand var det ja. Han galopp-studsade över det. Knashäst. Jag har ingen koll på avstånd till nånting så jag gick efter en tabell på internet. Fick hoppa av flera gånger för att justera avståndet för det blev lite småknas hela tiden. Vi fick aldrig till något ordentligt flyt. Tillslut tog jag bort allt och lät ett miniskutt på typ 50 cm vara kvar. Det rullade vi över i galopp. Rafiiki var en glaaaad häst! Han taggade och drog som vanligt men det kändes bara bra. Jag kunde till och med vara med och hjälpa honom över. Jag har inte (kan väl inte nu heller men men) kunnat se avstånd tidigare så jag klamrar mig i princip fast och hoppas på det bästa.

Att skutta lite gjorde susen för Raffe och hans stela galopp. Han blev så mjuk och fin. Hade en toppenkänsla under gårdagens ridpass. Fler sådana tack!

Idag ska vi göra något utanför paddocken, vad jag jag inte bestämt än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela