horsesforfun.blogg.se

En renodlad hästblogg!

Ett stycke Rafiiki har motionerats

Publicerad 2013-06-16 15:13:03 i Allmänt,

Lillkillen är riden och utsläppt i hagen igen. Han blir så seg och loj på sommaren. Vi började alltså riktigt uselt. Han var riktigt tråkig. Seg och stel. Red längre än jag brukar idag. Mycket galoppfattningar och tempoväxlingar för att han skulle mjukas upp. När jag red hemåt kändes han rätt fin faktiskt. Han arbetade riktigt ordentligt med ryggen och var stadig i skritt och trav. Galoppen var lite väl knacklig idag, även för att vara honom. Har Rafiiki torsdag till lördag nu så då ska jag försöka rida bommar/cavaletti och galoppera honom. Förhoppningsvis kan han släppa igenom riktigt fint då. Idag lände jag helt klart hur det släppte för honom efter sista galoppen. Skönt!

Ikväll kommer ytterligare två valacker som ska gå med resten av flocken. Jag tänkte åka upp och vara med när de släpps ihop. Fotar om det inte regnar. Det ser lite halvdant ut. Kommer dock inte kunna visa er de på ett tag. Måste köpa en ny dator först!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela