horsesforfun.blogg.se

En renodlad hästblogg!

Midsommar och ridning ändå

Publicerad 2013-06-21 20:18:00 i Allmänt,

Midsommar ändrar inte mina stallplaner. Jag trampade upp till stallet för att rida Raffe i skogen. Vi red fram och tillbaka på en grusslinga. Han var rätt tråkig idag. Stundvis kändes han ok för att sedan bli tråkig igen.

Eftersom att detta var näst sista gången jag rider honom innan jag åker till Irland så ville jag göra det lite roligare. Sista galoppen taggade jag honom lite, med betoning på lite. Jag sa "JA!" när jag hade fattat galopp. Det räckte för att han skulle dra iväg i en bockserie så på tredje bockningen flög jag av. Rafiiki var nöjd och sprang nästan hela vägen hem. Jag fick snällt finna mig i att gå hem. Schysst häst.

Jag är rätt glad ändå. Jag klarade mig med endast lite skrubbsår på armen och Rafiiki var ju uppenbarligen riktig glad så ridturen var ändå lyckad! Min lilla bushäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela