horsesforfun.blogg.se

En renodlad hästblogg!

"Nej, jag vägrar!"

Publicerad 2013-06-07 21:46:25 i

Men vilka dagar vi haft på sistone! Sinnes! Solen får ju vem som helst på bra humör.

Jag åkte upp till stallet nu på kvällen. Ändå var det fortfarande väldigt varmt så jag skrittade bara Raffe. Tänkte rida en slinga genom skogen och sedan ut genom ett samhälle och en camping för att komma tillbaka till stallet. Raffe är en liten fegis men jag trodde att jag skulle re ut situationen. Vi fjantade oss genom samhället och glodde på allt och ingenting men där var det ingen fara. När han fick syn på alla husvagnar tog det tvärstopp. Vi var överallt förutom några steg framåt.

I sådana är lägen kan jag inte hoppa av Raffe för då går han bara iväg med mig. Det har jag skrivit om tidigare. Ska han förbi så är det med mig på ryggen. Vi stod där ett bra tag, backade snurrade, steppade och småstegrade. Han brukar inte lyfta framtill. Bara hänt ett fåtal gånger innan. Efter ett tag kom det rätt mycket människor som skulle förbi på cykelvägen så jag hade inget annat val än att vända. Han hade blivit en fara för allmänheten annars. Jag brukar aldrig ge mig så det kändes lite snopet att låta honom vinna.

Nya tag en annan dag helt enkelt. Då ska vi förbi husvagnarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela