horsesforfun.blogg.se

En renodlad hästblogg!

Saturday

Publicerad 2013-06-08 17:13:33 i

Idag var jag tvungen att åka upp till Raffe på förmiddagen för nu är jag på väg till Västervik för en trevlig kväll med klassen. Vädret var ok först men på hemvägen blev det alldeles för varmt. Jag skrittade mest idag också men hade även inslag av trav. Han var inte lika framme för skänkeln idag utan var rätt trött och tråkig. Vi kämpade på i alla fall och det är huvudsaken. Gosekillen.

När jag skulle lämna honom i hagen stod en räv fem meter ifrån oss och glodde. Trodde rävar var rädda av sig och sprang ifrån människor men han tog istället två steg mot mig. Jag var inte särskilt kaxig då. Mitt hjärta bultade på i snabb takt och Raffe hade blåst upp sig. Tänkte först vända men sedan marscherade vi förbi i snabb takt. Usch, det var obehagligt.

Nu blir det inga hästar än på ett tag. Det är endast student i min hjärna för tillfället. Tror jag har Raffe på söndag så till dess är det risk för att bloggen ligger rätt lågt. Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela