horsesforfun.blogg.se

En renodlad hästblogg!

Söndagens ridning

Publicerad 2013-06-04 07:57:17 i

I söndags tog jag återigen och red ut i skogen. Hade först tänkt trava hela vägen i lätt sits. Superträning för mig och skönt för Raffe. Kände dock att han var stel och så, så det var bara att gå tillbaka till det gamla vanliga- försöka rida igenom honom så gott det går. Körde först på gasgalopp som jag brukar så han kommer igång. Sedan beslutade jag att jag skulle få till några galoppsprång i varje galopp där han faktiskt arbetade. Inte det lättaste med Rafiiki. Han har inte världens bästa galopp direkt. I höger gick det smärtfritt. Tjoff och så rullade han på där jag ville ha honom. I vänster var det viljornas kamp. Vi trilskades ett bra tag innan vi möttes halvvägs. Jag är inte nöjd med det var varmt och han började bli trött. Traven efteråt var grymt bra. Tjusig kille som flög fram på vägarna när vi red hemåt kan jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela