horsesforfun.blogg.se

En renodlad hästblogg!

Galopp i maj-värmen

Publicerad 2013-05-10 14:01:33 i

Jag är hemma och vänder. Har slängt i mig lunch och en smoothie så nu ska jag väl överleva eftermiddagen också! Sitter på rummet och "rastar" kaninen. Ska vara lite effektiv och plugga också innan jag åker igen.

Rafiiki fick sig ett ordentligt galopp-pass idag. Riktigt välbehövligt! Förutom där det var alldeles för brant nedförssluttning så galopperade vi hela tiden. Alltså, mycket galopp, en del skritt och massa fattningar. Jag satsade på att hålla ganska högt tempo och det gick kanonens. Så duktig häst som kämpade på i värmen. Han kändes heller inte lika stel som sist. Dock red jag i paddocken då, mycket böjda spår och idag på en skogsslinga men av det jag kunde känna så kändes han mycket bättre.

Glömde såklart fota honom. Typiskt, han som var snygg i knoppar idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela