horsesforfun.blogg.se

En renodlad hästblogg!

Hästplanering för helgen

Publicerad 2013-05-23 15:14:18 i

Ohja. Självklart har jag lyckats boka in en massa hästar nu sista helgen innan i stort sätt alla uppgifter i skolan ska vara inlämnade. Typiskt mig.

Fredag- Rafiiki och Blossi
Kommer hem på eftermiddagen så det blir raka vägen upp till stallet. Har hört att det ska vara regn hela dagen. Hoppas det inte stämmer. Har ingen plan för imorgon utan kommer bestämma mig när jag är på plats. Beror helt på hur trött jag är och vädret. Jag brukar vara väldigt pömsig när jag kliver av bussen och ett ordentligt ridpass står inte högst upp på önskelistan vid sådana tillfällen.

Lördag- Blossi
Ska även till Kalmar för att kolla in lite studentpresenter. Beroende på hur dags vi kommer hem så får jag se vad som händer med Blossi. Eventuellt kommer det en häst som ska stå på bete här i sommar så då kanske han helt enkelt får vara kvar ute i hagen hela dagen så han får vara med och göra upp om rang. Men som sagt, det var inte säkert att hon skulle komma på lördagen.

Söndag- Blossi
Denna dag måste jag göra något ordentligt med honom om jag inte hunnit det innan. Samtidigt är det sista skolrycket så näsan i böckerna och pållen är vad dagen kommer bjuda på.


Helgen är inte optimal men ibland får det helt enkelt bli lite knas. Jag har skrivit det förr och skriver det nu igen- snart student och frihet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela