horsesforfun.blogg.se

En renodlad hästblogg!

Hästskötarexamen

Publicerad 2013-05-21 16:59:06 i

Jag har valt att inte berätta för er att jag skulle åka iväg för att försöka ta hästskötarexamen idag. Det brukar nämligen inte gå så bra för mig när jag berättar för andra var jag sysslar med. Haha, sad but true. Tur att jag inte gjorde det för nu är jag diplomerad hästskötare! Det känns så underbart skönt. En tung sten föll från mitt bröst och nu kan jag helhjärtat satsa på mina nv-ämnen de sista dagarna i skolan.

Jag tog hästskötarexamen via skolan så för mig var det mer en kul grej. Jag hade inte behövt den egentligen. Tidigt imorse åkte vi iväg till Eskilstuna för att göra yrkesprovet.

Vi inledde dagen med att rida två hästar, följt av visa häst vid hand. Därefter skrev vi två teoretiska prov- hästkunskap och foderlära. Efter det skulle vi longera och först därefter fick vi lunchpaus. Efter lunchen fick vi identifiera foder, nämna dess egenskaper, hö- och grässorter. Efter det knoppade vi och lindade ben, samt igenkännande av udda utrustning och prylar och deras funktion och när de är tillåtna att använda osv. En heldag häst med andra ord!

Jag fotade ingenting där borta men en bild tagen klockan 04 imorse (inatt?) på en galet trött jag kan ni få. Jag är inte piggare nu heller. All energi är borta och jag längtar efter en dusch och min säng nu. Tidig kväll ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela