horsesforfun.blogg.se

En renodlad hästblogg!

Kolossal häst

Publicerad 2013-05-17 18:38:34 i

Under onsdagens ridlektionen på skolan red jag bamsehästen Åskar. En sexåring som pga sin storlek fortfarande är ganska vinglig och valpig men gudasnäll! Innan stod vi och försökte få av en sko som han hade trampat snett. Två pers och det tog en bra stund. Det gick bara inte att få loss den. Mina ben fick en ordentlig uppvärmning. Haha

Under lektionen orkade jag inte driva honom så mycket som jag hade behövt. Han behöver mycket hjälp för att få alla bitar på plats och jag var helt slut. I galoppen gick det riktigt riktigt dåligt. Resten gick annars rätt bra och när jag travade av honom på egen hand på slutet så var han riktigt fin. Blev lite för mycket ponnyrumpor i vägen under själva lektionen som man skulle flytta sig för hela tiden så vi fick rätt dåligt flyt genom övningarna. Jag får leva på avslutningen helt enkelt för då var han fin och lätt på alla sätt och vis!

Visst är han en riktigt läckerbit utseendemässigt?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela