horsesforfun.blogg.se

En renodlad hästblogg!

Leroy 10/5

Publicerad 2013-05-10 18:52:40 i

Och så var det ponnyns tur alltså. Åter igen drog jag på mig långärmat och regnkläderna spändes fast på pakethållaren i tron om att det skulle vara molnigt och regnigt. Hela ridturen var solig och jag svettig. Hade lätt kunnat dra av svetten med en svettskrapa från ryggen. Mums. Haha, okej, dessa smaskiga detaljer ska jag hålla för mig själv i fortsättningen.

Rolle fick sig också ett galopp-pass idag fast intensivare än Raffe då han har bättre kondis. Vi tjoade glatt på och sista galoppen var han riktigt taggad. Kul!

Vi var så glada efter vårt fys-pass att vi tog oss an lite terränghinder också, busigt värre. Det var sååååå skoj! Hoppmesen i mig försvann på Rolles rygg. Vilken duktig och trygg ponny. Jag var så nöjd och glad över både mig själv och ponnyn när vi skrittade hem. Han fick även bra tryck i traven när jag travade av honom.

Imorgon ska vi ta det lugnt. Skritt och kanske någon liten trav i skogen. Det är han värd, fina killen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela