horsesforfun.blogg.se

En renodlad hästblogg!

Snart vänder jag blad

Publicerad 2013-05-26 17:12:35 i Allmänt,

Om mindre än tre (!!) veckor tar jag studenten och ca två veckor efter det byter jag land för ett tag. Nyss var det vinter och vi beställde biljetter till Irland. Nu är vi snart framme vid avresedatumet. Hur snabbt har inte detta halvår gått?
 
För bara några minuter sedan bokade jag bussbiljetten till Stockholm. Det var det sista. Nu är det bara väskan som ska packas innan jag är redo att ge mig av. Snacka om att detta kommer vara ett minne för livet. Jag ska arbeta i på ett ställe där de föder upp holländska varmblod (hopp). De har omkring 200 hästar, avelsston, unghästar, hingstar, några ponnyer och två åsnor. Under min praktik där i vintras (två veckor lång) kom jag mest i kontakt med femåringarna som jag dagligen red och longerade. Jag kan tänka mig att det är likadant i sommar men jag har ingen aning.
 
Det är med skräckblandad förtjusning som jag sitter och skriver detta. Jag får det svart på vitt. Jag lämnar mitt trygga hemland, min trygga skolgång och framför mig står ett liv jag aldrig levt tidigare. Kanske tröttnar jag direkt, kanske får jag mersmak, vem vet? Jag har ingen returbiljett bokat utan tar var dag som den kommer. När jag vill hem är det bara och boka biljett och fara.
 
Dagarna kommer gå i ett där borta. Tidig morgon till sen kväll sex dagar i veckan men jag gillar att arbeta. Framför allt när jag får vistas bland mina favoritdjur! Jag hoppas att jag kan fota lite för naturen är alldeles fantastisk och hästarna likaså. Jag tror definitivt att ni skulle gilla det! Jag kommer hur eller hur hålla denna bloggen uppdaterad till ma under min vistelse på Irland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela