horsesforfun.blogg.se

En renodlad hästblogg!

Rafiiki 29/4

Publicerad 2013-04-29 14:23:29 i

Nu är jag på gång med bloggen. Haft lite strul med appen ett tag.

Idag invigde jag paddocken för i år. Sist jag red där var alltså i höstas innan snön. Rafiiki har däremot varit där inne med sin ägare en del nu sedan snön smält bort.

Han var inte riktigt framme för skänkeln idag och sedan har vi vårt klassiska problem- bogen flyter ut. Volterna blir inte runda och fina och jag tvingas leda honom inåt väldigt mycket. För er som inte kan vår historia så har vi haft det lite bökigt. Rafiiki har legat ner i svängarna i paddocken och galoppen har varit väldigt knacklig. Ett tag vågade jag inte ens galoppera i paddocken för att det kändes som att vi skulle gå omkull. Idag går han på i ett jämnare tempo, bär till stor del upp sig själv och framför allt behöver jag inte vara rädd att vi ska falla omkull. Det är riktigt stora framsteg vi gjort så på vår skala så gick han väldigt fint idag.

Jag orkade inte bråka med honom idag utan ville få igenom ett enklare arbetspass i paddocken och det fick jag också. Gas, broms och en hel del galoppfattningar från skritt var dagens aktivering.

Under fredagen och lördagen var jag på Göteborg Horse Show och fick med mig en del därifrån. Det kommer senare att komma upp ett inlägg med mina inköp så håll utkik efter det om du är en prylgalning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela