horsesforfun.blogg.se

En renodlad hästblogg!

Första Maj

Publicerad 2013-05-01 20:04:26 i

Jag började denna dagen med att åka och kolla på lokal hoppning. Jag hann bara se ponnyerna innan jag var tvungen att cykla upp till stallet och fodra hästarna.

Första maj bjöd på strålande solsken. Det var en underbar ridtur ute i skogen om man bortser från Rafiikis dagsform. Han var stel och lite trög även idag. Utefter den känslan så valde jag att aktivera honom hela tiden. I princip hände någon nytt vart femte steg. Toppenbra sätt att få igång hästarna på! Däremot så kom han aldrig till den punkt jag hade hoppats på men det blev helt klart bättre än utgångsläget.

Fler skogspass blandat med arbete på äng ska nog få honom att ge med sig! Det som känns tråkigt med detta är att för cirka en månad eller två sedan så var Raffe sååå fiiiiiiin! Han gick som en klocka varenda gång. Jag satt ofta med ett fånigt leende när jag red. Den känslan saknar jag men vi ska ta oss dit igen. Det får ta sin lilla tid om det är det han behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela