horsesforfun.blogg.se

En renodlad hästblogg!

Red and black

Publicerad 2013-05-09 20:43:36 i

Vilket åskoväder vi haft här idag! Förmiddagen var fantastiskt fin och den spenderade jag i vår stuga. När jag var redo att ge mig iväg mot stallet började det såklart vräka ner regn och det åskade ordentligt så det var bara ett vänta tills det dragit förbi.

Pga vädret kunde jag inte rida ut med ponnyn så vi fick snällt finna oss i att vara i ridhuset. I höger varv var han rätt fin. Vänster däremot var inte alls bra. Han gick knappt att ställa alls (?). Har min misstanke om varför men ja ja. Mot slutet när jag lät honom sträcka ut halsen så fungerade han mycket bättre så min teori håller.

Jag har tänkt galoppa en dag, skritta en och sedan står det mellan longering, tömkörning eller skritt-trav-pass i skogen. Jag är extremt dålig på att hålla en planering så troligtvis bestämmer jag mig precis innan jag sitter upp för vad jag ska göra. Men försöka kan man ju alltid!

Vi matchade i alla fall snyggt idag. Svart och rött från topp till tå på oss båda. Yeah

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela