horsesforfun.blogg.se

En renodlad hästblogg!

Tömkörning

Publicerad 2013-05-06 15:42:52 i

Från och med fredag natt så började hästarna gå ute även nattetid. I söndags hade jag hand om Rafiiki och det var en pömsig häst jag hämtade in från hagen. Han stod och halvslumrade när jag gjorde honom i ordning.

Först hade jag tänkt rida ut i skogen men eftersom att Raffe var så trött så valde jag att tömköra honom i paddocken istället. Första riktiga gången jag provar det på honom. Vilken kille! Så otroligt snäll och duktig. Vi tog oss runt bommar och svängde nådd hit och dit, serpentiner, volter, vända igenom volten osv. Ibland hamnade piloten lite efter och vägen blev lite vinglig eller tempot alldeles för långsamt och segt. Det var ändå ett bra tag sedan jag tömkörde om jag ska skylla på något. Haha!

Som sagt, mycket duktig pålle. Däremot fanns det ingen energi i honom men det visste jag ju redan från början. Han arbetade väldigt fint men jag hade svårt att samla upp energin så han blev oftast rätt lång och låg men det är ju nyttigt det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela